De derde wereld

Wat is het leven hier op aarde goed!
De samenleving is tot bloei gekomen.
De mensen blijven van hun welvaart dromen.
Zij zijn wel rijk, maar missen Christus’ bloed.

Dus komt Gods straf hen dreigend tegemoet.
De ark gaat dicht. Zij zien het water stromen.
Het kwaad wordt van de aarde weggenomen.
Hun onrecht wordt bedolven door de vloed.

De eerste wereld bleef niet lang bestaan
en ook de tweede zal het straks begeven,
want deze wereld zal door vuur vergaan.

Dan wordt het kwaad in eeuwigheid verdreven.
Wie in de Ark is, komt behouden aan.
Voor wie in Christus is, wacht eeuwig leven!

Naar Genesis 7

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

19 − negen =

Terug naar boven